מהם סוגי המזון לכלבים?‏

אם ברצונך להאכיל את כלבך רק במזון הטוב ביותר, עליך ללמוד על תזונה והרכב מזון. ישנם מספר הבדלים בין מאכלי כלבים יבשים ומשומרים, ועליך תמיד לקרוא את התוויות כדי לוודא שאתה קונה מזון טוב לחברך הכלב. יש מותגים המכילים פרוביוטיקה, שהם תרביות חיות של חיידקים טובים שמערכת העיכול של הכלב שלך זקוקה להם. צריך להוסיף פרוביוטיקה למזון של הכלב שלך אחרי שאפו אותו. אם יש לך כלב שיש לו הרבה אנרגיה ושרירים, אז זה יכול להיות אוכל טוב לכלב שלך.

לפני שאתה קונה את האוכל של הכלב שלך, אתה צריך לדעת מה הם המרכיבים ומה הם לא. חוק אצבע טוב הוא לקרוא את התווית ולחפש מילים כמו ”ארוחת ערב” ו ”מנה עיקרית”. מילים אלו מתייחסות לחלקים קטנים של התזונה, והמזון אמור להכיל רק 25% ממרכיבים אלה. אם אינכם בטוחים, תוכלו גם לקרוא ביקורות בפורומים באינטרנט ולשאול חברים עם כלבים על מזון הכלבים שלהם. בעזרת עצות אלה, תוכל לבחור את האוכל המתאים לחיית המחמד שלך.

המרכיב הראשון במזון כלבים אינסטינקט הוא חזיר. אפשרות נוספת היא בשר איברים מיובש בהקפאה. מרכיבים אחרים שיש לשקול הם ביצה מבושלת, דלעת וירקות עלים כהים. עבור מגוון שילובים טעימים, ניתן להוסיף ”טופר” למאכל היבש, הכולל ביצה מבושלת, כמה פרוסות של דלעת מבושלת, אוכמניות ודלעת. אם אתם מאכילים את הכלב שלכם במזון יבש, אתם יכולים להוסיף גם ביצה מבושלת או סרדינים משומרים במים.

קיבוצים יבשים מכילים יותר סיבים ופחות נתרן ממקביליהם המשומרים. עם זאת, יש להם יתרון של חיי מדף ארוכים יותר, והם קלים יותר להעברה. אף ־ על ־ פי שהם יקרים יותר, לעתים קרובות הם מהווים בחירה נוחה עבור אנשים עסוקים. מזון כלבים מיובש יכול גם להיות מובא לחופשה והוכן בבית בעת הצורך. קל יותר לעכל מזון מיובש מאשר קיבוצים, מה שהופך אותו לבחירה טובה לכלבים עם בטן רגישה. הם גם מסייעים בכמה מערכות גוף.

בבחירת מזון לכלבים, חפש דיאטה מאוזנת עם שפע של חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים ומינרלים. השילוב הנכון של חלבון, פחמימות וירקות הוא הטוב ביותר עבור הכלב שלך, אבל זה גם תלוי ברמת הפעילות הגופנית שלו. באופן אידיאלי, מזון לכלבים צריך להיות תערובת של ירקות ובשר. ככלל, כלבים דורשים כמות גדולה יותר של בשר מאשר בני האדם שלהם, כך שגודל החלק שלהם צריך לשקף את זה.

חשוב לזכור שתוכן הקלוריות משתנה באופן נרחב בין יצרנים. אף ־ על ־ פי שתוכן השומן תואם לתוכן הקלוריות, ישנם מרכיבים רבים היכולים להפיג את המתאם. על היצרנים לספק הצהרה קלורית על כל מאכלי החיות שלהם. בלי קשר לסוג המזון שתבחר, דאג לקרוא את התוויות ולחפש מרכיבים וכיווני הזנה.

מזון רטוב הוא אפשרות מצוינת בגלל תכולת הלחות הגבוהה שלו. עם זאת, זו עשויה להיות בחירה יקרה. לא כל מזון לכלבים רטובים נוצר שווה. חלק מהמזון המשומר מכיל חלבון בלתי ניתן לעיכול שיעבור במערכת של הכלב שלך ללא הפרעה. לכן, אולי עדיף להישאר עם מזון יבש. מזון משומר גם נוטה להיות יקר יותר ממזון יבש. אם אתה מאכיל את הכלב שלך בדיאטה משומרת, תהיה מודע לתכולת הלחות הגבוהה של מזון משומר.

דרך נוספת לספק חלבון לתזונה של הכלב שלך היא להאכיל אותו בשר נא. כלבים זקוקים להרבה חלבונים, מכיוון שהם זקוקים להם כדי לבנות איברים ורקמות. חלבון נמצא הן בצמחים והן במקורות בעלי חיים, אך מגמות חדשות מקלות על מתן חלבונים לכלב שלך שמקורם בחרקים. למרות שחלבונים שמקורם בבעלי חיים הם שלמים, חלבונים מבוססי צמחים עלולים בדרך כלל להפוך ללא שלמים. לכן, לכלב שלך תמיד צריך להיות חלבון עם הארוחות שלו לבריאות מיטבית.

בנוסף להכרת המרכיבים של מוצר, אתם צריכים גם להכיר את היצרנים ואת תהליך הייצור שלו. חברות המייצרות מזון לכלבים צריכות לחשוף את תהליך פיתוח המתכון. התהליך הזה יכול להיות מסובך, ורוב בתי הספר הווטרינריים לא מלמדים אותו. מומלץ להתייעץ עם תזונאים וטרינרים כדי לוודא שהמזון שאתה מאכיל את חיית המחמד שלך הוא באיכות טובה. המרכיבים ותהליך הייצור של מזון לכלבים צריכים להיות רשומים בדפי מוצרים או באתרי אינטרנט של החברה.

פרטים נוספים בלינק: אוכל לכלבים באשקלון